Opis projektu
Tego typu terapie odgrywają ważną rolę w wyrównywaniu szans rozwoju dzieci. Zajęcia ze specjalistami odbywają się już w naszej szkole, jednak ze względu na rosnącą liczbę dzieci wymagających objęcia wsparciem wskazane jest ciągłe powiększanie naszej oferty, inwestowania w narzędzia i pomoce, aby niesiona pomoc była najefektywniejsza.
Głównym celem projektu jest poprawa funkcjonowania dziecka w otoczeniu (koncentracja, równowaga, motoryka), zwalczanie trudności związanych z uczniem się oraz wsparcie rodziców/opiekunów dzieci z trudnościami rozwojowymi. Co roku przybywa coraz więcej dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi, zaburzeniami w zachowaniu, które mają negatywny wpływ na funkcjonowanie dziecka w życiu społecznym oraz problemy w dalszej edukacji. Integracja sensoryczna, terapia logopedyczna oraz oraz wczesna terapia psychologiczna odgrywają ważną rolę w samoocenie dziecka - jego akceptacji oraz rozwoju społecznego jak i emocjonalnego.
Zajęcia poprzedzone zostaną wywiadem z rodzicami w celu ustalenia trudności z jakimi zmaga się dziecko.
Integracja Sensoryczna jest to jedna z najważniejszych metod pedagogicznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. W pierwszej kolejności kierowana jest do dzieci z trudnościami w uczeniu się, w niepełnosprawności intelektualnej, ruchowej, autyzmu i innych zaburzeń. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy jak: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Ponadto rozwija się zdolności do: czytania, pisania, liczenia, koncentracji uwagi, kontroli emocjonalnej, samoakceptacji.
Terapia psychologiczna może pomóc człowiekowi w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie. Może pomóc zmienić niepożądane zachowania, nauczyć się nowych, korzystniejszych, polepszyć komunikację międzyludzką.
Terapia logopedyczna ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Korygowanie zaburzeń mowy w jak najmłodszym wieku pozwala wyeliminować trudności i niepowodzenia szkolne, gdyż różnego rodzaju odstępstwa od prawidłowej wymowy często objawiają się błędami w pisowni, słabo opanowaną techniką czytania, zahamowaniami w swobodnym wypowiadaniu się.
Celem naszego projektu jest doposażenie istniejących sal w niezbędne, profesjonalne pomoce.